על כפיה דתית, מלחמה ומוות

על כפיה דתית, מלחמה ומוות

הפוסט הזה נכתב במהלך מלחמת 7.10 (ככה היא מכונה כרגע, אני לא יודע איך היא תהיה מכונה בעתיד). המלחמה הזאת התחילה אחרי שבמשך תקופה ארוכה ממשלת נתניהו הנוכחית, שהיא הממשלה הכי דתית-משיחית-קיצונית שהייתה מאז שאני זוכר את עצמי, עשתה הכל על מנת להעצים את ההדתה והכפייה הדתית במדינה. החל ממניעת הנסיעה הרכבת הקלה בשבת המשך בנירמול תפילות בהפרדה מגדרית בשטחים ציבוריים וכלה בייבוש הקופה הציבורית לטובת המגזר החרדי והמתנחלי.

לתומי חשבתי שכעת, כאשר אנחנו בזמן מלחמה, כשאנשים מתים וכולם מדברים על כוחנו באחדותנו, תהיה איזושהי הפסקה בניסיונות להאיץ את הפיכתה של ישראל למדינת הלכה. אבל טעיתי. היו כמה מקרים שהדהימו אותי כמו אי העברת כספים קואליציוניים, שיועדו למגזר, למאמץ המלחמתי, ולאחר מכן מניעת כספים אחרים כמחאה על כך שהם כן הוקפאו. אבל הדבר שהכי הרתיח אותי היה מניעת שחרור גופות הנרצחים למשפחות אשר רוצות לבצע שריפת גופה.

הנה מכתב שנשלח בנושא (מתוך הטוויטר של בן כספית).

והנה הציוץ עצמו

זו לא הפעם הראשונה שאני נדהם מההשתלטות של הדת על תחום המוות. זו גם לא הפעם הראשונה שאני נדהם מחוסר היכולת שלהם להכיל את האפשרות שיש אפשרות אחרת מקבורה. וזו גם לא הפעם הראשונה שאני נדהם מכך שהם מוכנים לפגוע, לשקר, לעוות ולהרוס לבני המשפחה של המתים את תקופת האבל ולו רק על מנת שאלו לא יוכלו לשרוף את מתיהם.

הנה פוסט שכתבתי פעם על השריפה של הקרמטוריום של "עלי שלכת"

החרדים לא אוהבים את זה שמשתלטים להם על העסק. הם הרי מרוויחים לא רע בכלל מזק"א ומשירותי הקבורה שהם מספקים. מאחר ועלי שלכת הקימו את המבנה בהתאם לחוק, נאלצו החרדים לפעול בשיטה השניה שהם מכירים. כמו שהם שרפו בעבר את החנות לממכר חזיר שהתנגדה למונופול שלהם, כך הם שרפו עכשיו את הקרמטוריום יום אחרי שנחשף מיקומו בעיתונות החרדית.

מתוך: גם למות הם לא נותנים לנו

והנה פוסט שכתבתי פעם על מקרה שבו יו"ר זק"א שיקר ביודעין לאישה שרצתה לשרוף את גופת בעלה

אני יכול לדמיין לעצמי את החיוך מדושן העונג על פניו כאשר הוא סיפר לכתב איך עבד על אותה אישה אומללה מחו"ל וקבר את בעלה למרות שהבטיח לה לשרוף את גופתו. אני מתאר לעצמי את מר משי וחבריו יושבים אחרי החטיפה הזו לכוס משקה גאים בעצמם על כך שעברו על אחת מעשרת הדיברות. חבורה של מאפיונרים בשם האלוהים.

מתוך: כפייה דתית שלאחר המוות

אני לא יודע למה חשבתי, ואפילו לרגע, שהמלחמה שהפתיעה אותנו וכמות הנרצחים הבלתי נתפסת יגרמו לאותם כוהני דת משיחיים לפחות לעצור לרגע את ניסיונות (ולעיתים גם הצלחות) ההשתלטות שלהם על כל תחומי המדינה. אולי כמו רבים מאיתנו, הייתי שבוי בקונספציה.

logo

פוסטים קשורים

הכפרה של יום הכיפורים

הכפרה של יום הכיפורים

https://www.tiktok.com/@ask__dani/video/7283854272725273874 כשאתה מתכנן לכתוב פוסט אבל אז בא מישהו ואומר את כל מה שאתה רוצה לומר בווידאו אחד קצר וברור.

על הפרדה ונטל

על הפרדה ונטל

כשאת מייבבת בתמימות שהרחצה במעיין נמנעת ממך כי את אישה חרדית וזכויותיך נפגעות, יש הרבה מאוד זכויות יסוד הנמנעות מאיתנו כי אנחנו חילונים

נד-נד-נידה

נד-נד-נידה

פרזנטוריות בתשלום למסרים על טומאה וטהרה, במסווה של אמת פנימית.

השאר תגובה